Publiczne Przedszkole w Wietrzychowicach

Zajęcia przedszkolne w domu cz. 2

Dzień dobry dzieciaki!

Witamy Was drugiego dnia zajęć domowych. Dziś m.in. propozycja wiosennej, rytmicznej, łatwej do nauki piosenki. Bawcie się dobrze.

TEMAT DNIA: „WIOSNA RADOSNA”

  1. „ODGŁOSY WIOSNY” – zabawa na powitanie.

/Rodzic opowiada, a dziecko naśladuje odgłosy przyrody/

Pada deszczyk pada i po liściach tak szeleści – szu, szu, szu.

Deszcz ustaje płyną chmury kwiaty wznoszą się do góry – ho, ho, ho.

Wiatr tu pędzi na wyścigi, wiatr kołysze nam łodygi – wiu, wiu, wiu.

Biegną dzieci tu z ochotą, uważajcie takie błoto – hyc, hyc, hyc.

Byle słonko nam nie zgasło róbmy prędko z błota masło – ciap, ciap, ciap.

Teraz baczność kroki duże przeskoczymy przez kałuże – hop, hop, hop.

Jest pogoda słońce świeci maszerują w pole dzieci – raz, dwa, trzy.

 

  1. ZAGADKA – rozwiązanie jako wprowadzenie do tematu:

W marcu się zaczyna, gdy się kończy zima.

Przyszła z wiatru ciepłym wiewem,

z pięknem kwiatów, ptaków śpiewem.

 

  1. „MASZERUJE WIOSNA” – wysłuchanie piosenki

Tam daleko gdzie wysoka sosna

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

 

Ref. Maszeruje wiosna

a ptaki wokoło

lecą i świergocą

głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku

trzyma kwiat, gdy go

w górę wznosi

zielenieje świat!

 

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,

na ramieniu małą torebeczkę

chętnie żuje gumę i robi balony

a z nich każdy jest zielony.

 

Ref. Maszeruje wiosna…

 

Wiosno, wiosno

nie zapomnij o nas

każda trawka chce

być już zielona.

gdybyś zapomniała inną

drogą poszła

zima by została mroźna.

 

Ref. Maszeruje wiosna…

 

  1. ROZMOWA NA TEMAT TREŚCI PIOSENKI. Rodzic zadaje pytania, a dziecko odpowiada:

– gdzie maszeruje wiosna?

– jak wygląda wiosna?

– jaki kolor przynosi wiosna?

 

  1. „ŻABKI” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Dzieci przykucają, nogi mają szeroko rozstawione, ręce trzymają pomiędzy nogami opierając o podłogę. Naśladują skoki żabek.

 

  1. „MASZERUJE WIOSNA” – nauka I zwrotki i refrenu piosenki. Wspólny śpiew i inscenizacja ruchowa piosenki.

 

  1. „PORTRETY PANI WIOSNY” – zadanie plastyczne dla dzieci chętnych, dowolną techniką.

 

  1. Zadanie dla 6-latków

„MAŁE POGADUCHY” – rozwiń rozpoczętą myśl:

– Wiosna sprawia, że …

– Wiosenna pogoda jest…

– Spacerując wiosną można zobaczyć…

 

Wymienione wyrazy podziel na sylaby i głoski:

 

– Wymień 2 oznaki wiosny:

– Wymień 2 wiosenne kwiaty:

– Wymień 2 ptaki, które przylatują do nas na wiosnę:

– Wymień 2 zwierzęta, które budzą się z zimowego snu:

 

  1. „STRUMYCZEK” – masażyk relaksacyjny na zakończenie zajęć.

Najpierw masaż wykonują rodzice dzieciom, a potem odwrotnie.

Tu płynie strumyczek (rysujemy na plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa) faluje, wiruje (rysujemy na plecach dziecka linię falistą). Tu się srebrzy, tam ginie (delikatnie drapiemy je po plecach, wsuwamy palce za kołnierz), a tam znowu wypłynie (rysujemy na plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa). Wtem przemknęła wiewiórka (delikatnie szczypiąc wędrujemy po plecach na skos dłonią), zaświeciły dwa słoneczka (zataczamy dłońmi koła na plecach), spadł drobniutki deszczyk  (leciutko stukamy opuszkami palców w plecy dziecka na dole). Czy cię przeszedł dreszczyk? (niespodziewanie, delikatnie szczypiemy je w kark).

 

Podstawa programowa:

I/5,8,9   II/1,4,11  III/8,9   IV/1,2,5,7,8,16,18,19