Publiczne Przedszkole w Wietrzychowicach

Temat dnia;,,Dlaczego potrzebna jest barwa ochronna,,

 

Na dobry początek dnia zapraszam dzieci na spacerek po łące.
Opowieść ruchowa „Spacer po łące”. Dziecko  naśladuje czynności wykonywane przez rodzica .

1.Opowieść ruchowa – Spacer po łące.
Zapraszam was na spacer po wiosennej łące, zobaczymy kogo uda nam się spotkać. Proponuję, żeby każde   z was założyło kalosze, ponieważ na łące może być mokro. Rozglądajcie się uważnie   i miejcie „szeroko otwarte oczy i uszy”. Ach, jak pięknie jest na tej łące. Świeci słońce. Zobaczcie, ile pięknych kolorowych kwiatów zakwitło. Zatrzymajmy się na chwilę, żeby nazrywać kwiatów na wiosenny bukiet. Powąchajcie, jak on pięknie pachnie! Chodźmy dalej.
Spójrzcie w górę, o tam! leci bocian! Uwaga, zamieniamy się w bociany, krążymy nad łąką, a teraz lądujemy. Unosimy wysoko kolana i chodzimy jak prawdziwe bociany. Naśladujemy klekotanie bociana. Chowajcie się żabki! Spacerujemy dalej. Zatrzymajcie się i ukucnijcie, posłuchajcie czy słychać cykanie świerszczy oraz kumkanie żab? Musimy iść bardzo cicho, żeby ich nie wystraszyć. Idziemy dalej. Popatrzcie, nad kwiatami latają kolorowe motylki, czy wy też tak potraficie? Pofruńcie jak lekkie, zwinne motyle. Oj, przed nami woda, musimy ja przeskoczyć. Postarajcie się, żeby nikt do niej nie wpadł. Zobaczcie, żabki wskakują do stawu, czy wy też potraficie skakać tak jak one? Popatrzcie, niebo się zachmurzyło, zaczyna padać deszcz, dobrze, że zabraliśmy z sobą parasole. Pora wracać . Żegnaj zielona łąko. Pa, pa…

 

2 . Znikające kolory -zabawa . Rodzic przygotowuje dla dziecka kwiatki w 4 kolorach i kwiatki             w takich samych kolorach. Zadaniem dzieci jest ułożenie kwiatków na kartkach w taki sposób, aby były bardzo widoczne, a potem tak, aby ich nie było widać(kwiatki położone na kartkach w takich samych kolorach jak one stają się prawie niewidoczne).

 

Posłuchajcie teraz opowiadania ,,O żabkach w czerwonych czapkach,,

https://www.youtube.com/watch?v=EhSXLLtKIYI&t=90s

 

3 .Rodzic zadaje dzieciom pytania do opowiadania:
O czym było opowiadanie?
Jak miały na imię żabki występujące w opowiadaniu?
Dlaczego chciały zmienić swoje stroje?
Kto napisał ogłoszenie?
Kogo żabki zaprosiły na zabawę?
Kogo nie zaprosiły?
Kto ostrzegał żabki?
Jakie stroje uszyły żabki?
Czy to był dobry pomysł?
Dlaczego kolor zielony jest odpowiedni dla żabek?

 

4.Ćwiczenia aparatu mowy „Żaba”
Rodzic wspólnie z dzieckiem wykonyje ćwiczenie.
Pewna żaba, chociaż mała,
raz na spacer się wybrała.
Ja z języka żabkę zrobię
niechaj w buzi skacze sobie.
W prawo, w lewo, w górę w dół,
Wreszcie złożył się na pół.
Po kamykach przeskakuje, górne ząbki porachuje.
Gdy spragniona żabka była,
chłodnej wody się napiła,
Pocmokała, pomlaskała,
pyszczek żabi oblizała.
Teraz sobie smacznie śpi,
chrapiąc mocno, tak jak ty.
5 „Zielona żabka”– ćwiczenia słuchowe z wierszem

Dziecko klaszczą jeden raz po zakończeniu każdego wersu. Potem klaszcze wtedy, kiedy usłyszy słowa określające kolor zielony.

Zielona żabka,                                                               W zielonym płaszczyku
chociaż jeszcze mała,                                                   do wody wskoczyła,

swój zielony płaszczyk                                                 a zielona woda

z szafy wyjmowała.                                                      przed boćkiem ją skryła.

 

6.Improwizacja taneczna do piosenki pt,,Była sobie żabka mała,,
https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI

7.Ćwiczenia w liczeniu- Liczymy żabki- zadanie dla dzieci młodszych
Rodzic przygotowuje dla dziecka wstążki- niebieską i  zieloną – symbolizujące stawy. Dziecko wkładają do nich taką liczbę sylwet żab ( mogą być kółka wycięte z zielonego papieru ), która odpowiada liczbie uderzeń w blat stołu lub ławki. Przeliczają żaby w poszczególnych stawach; układają pod nimi odpowiednią liczbę klocków – równą liczbie żab w stawie.
8 . Spotkanie żabki z bocianem – scenka dialogowa. Zadanie dla dzieci 6- letnich.
Rodzic przyjmuje rolę bociana i ma naklonić dziecko- żabkę aby wybrało się z nim na spacer . Brawo dla żabki, która nie posłuchała bociana.

  1. My jesteśmy żabki – zabawa ruchowa.

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

 

10 .Żabka praca plastyczna z kólek . Zadanie dla dzieci chętnych.

 

https://www.youtube.com/watch?v=R9B5g16PFLU

 

Podstawa programowa; I.4.5.6.8.9.   II.2,4.9.10.  III.3.8.9 . IV.1.2.5.7.12.14.15.