Publiczne Przedszkole w Wietrzychowicach

TEMAT: „Majowa łąka” – zajęcia przedszkolne, czwartek – 14.05.2020r.

 

1.Rozmowa z dzieckiem wprowadzająca do tematu:

– jaką mamy porę roku?,

– dziecko podaje pozostałe pory roku,

– jaki mamy miesiąc?,

– próbujemy razem z dzieckiem wymienić wszystkie nazwy miesięcy zaczynając od maja

2.Zabawa dydaktyczna z elementem dramy: „Co można robić na łące?”

– dziecko przedstawia ruchem ciała, gestem różne zabawy, zajęcia jakie można wykonywać na łące, może również robić to w parze z rodzicem. Można włączyć muzykę i w rytm muzyki wykonywać zadania.

  1. „Kolory majowej łąki” – swobodne wypowiedzi dzieci, rodzic może zadawać pomocnicze pytania np.

– jakiego koloru są kwiaty na łące, jaki kolor ma trawa, jaki kolor mają motylki fruwające na łące itp.

4.Słuchanie czytanego przez rodzica wiersza pt. „Majowa łąka” – rozmowa nt. treści.

„  Maj rządzi się na łące, rozłożył dywany kwitnące,

Kwiaty złocą się i bielą, mieszając się z soczystą zielenią.

Ciepły wiatr nimi kołysze, śpiew ptaków przerywa ciszę,

Ożywione poranną rosą, płatki do nieba wznoszą.

Słońce spogląda zza chmur, muska ciepłym promieniem,

Wśród wysokich gór, łąka zaprasza do siebie”.

– o jakich dywanach jest mowa w wierszu?

– jakiego koloru są kwiaty?

– jak zachowują się kwiaty na łące?

5.Zabawa ruchowa: „Słońce świeci, deszczyk pada”

– dziecko na hasło „słońce świeci” biega po dywanie, podskakuje, skacze pajacyki, śpiewa lub nuci sobie, na hasło „deszczyk pada” przykuca i zwija się w kłębek – zabawę powtarzamy kilka razy.

6.Obejrzenie filmu pt. „Wiosenne kwiaty” – z uwagi na ograniczone możliwości wychodzenia z domu, ( może ktoś nie ma ogródka ) proponuję krótki filmik z ujęć fotograficznych „Wiosna w ogrodzie” – można ponazywać kwiaty znajdujące się w nim, podziwiać razem z dzieckiem.

Film – wiosenne kwiaty

 

https://www.youtube.com/watch?v=SUWUesgITO4

 

7.Praca plastyczna: „Tulipany” – rodzic rysuje formę jednego płatka, wycina, a następnie pokazuje dziecku jak obrysować brzegi pozostałości  kartki po płatku. Rodzic demonstruje jak palcem ścierać kredkę do wewnątrz formy. Czynność powtarzamy. Najlepiej wyrazi to filmik instruktażowy, który zamieszczam poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=F9SnoGwMkRw

 

  1. Dzieci 6-letnie: Przeczytaj krótki tekst w całości, a potem sylabami.

„To Cela. Co ma Cela?

Cela ma malutki domek. To domek dla lalek Celi.

Domek dla lalek od taty.

A to lalki Celi. Ta lalka ma loki.

A tamta ma kokardę. Taka moda u lalek.”

 

PODSTAWA PROGRAMOWA:

1/5,7,8,9      2/11     3/1,8,9      4/1,4,5,7,8,18