Publiczne Przedszkole w Wietrzychowicach

Good morning! J Przed nami kolejne ćwiczenia!

Jesteśmy w waszych podręcznikach na stronie 42.

 

Poznajemy nowe słówka:  (mówimy słówko na głos, a nasze dziecko powtarza głośno. Tak kilka razy.)

clean – czysty   /klin/

dirty – brudny  /dyrti/

beach – plaża     /bicz/

Przechodzimy do zad. 13 str.42 . Jak tylko zalogujecie się na stronie, z której mam nadzieję już korzystaliście

www.pearson.pl   –    potem po prawej  ‘edesk’   –  strefa ucznia   – rejestracja lub kto już to zrobił logowanie.    Następnie szukamy ‘New English Starter’ ,   ‘Class CD2’ ,   to puszczacie  nagranie  28.

Spójrzcie na obrazki  i posłuchajcie jaką buzie – uśmiechniętą, czy smutną trzeba dorysować poszczególnym rybkom. Gdy narysujecie to słuchamy i zakreślamy odpowiednią plażę w kółko.

W zadaniu 14 dzieci wykreślają wszystkie śmieci, których nie powinno być na plaży. Warto uzmysłowić im, jak poważnym problemem jest zanieczyszczenie i że nie wolno wyrzucać śmieci ani na plaży, ani nigdzie.

Zadanie 16 str.43 – Słuchamy nagrania nr 30 i zaznaczamy fajeczką te rybki, które są wymienione na nagraniu, a x te które nie są.

W zadaniu 17 – dzieci same rysują wybrane przez siebie zwierzęta morskie, które pływają w czystej wodzie. Gdy skończą opisują je używając zwrotu  ‘It’s……’ – Ono jest…….   i dodają jakiego są koloru, czy są duże czy małe, wesołe czy smutne itd.

Np. It’s a fish. It’sblue and white. It’s small and happy. – To jest rybka. Jest niebiesko biała.

Jest mała i  wesoła.

W ćwiczeniach, kto ma jeszcze ochotę to robi strony 36-38. Wszystkie objaśnienia znajdują się u dołu stron.

Na tym będziemy kończyli rozdział poświęcony zwierzętom morskim J

Good bye!! J