Publiczne Przedszkole w Wietrzychowicach

ZAJĘCIA PRZEDSZKOLNE – 16.06.2020r. –„ Wakacje w górach”.

 

  1. Zabawa ruchowa: „Moja piłka robi tak”

– dziecko naśladuje ruchy piłki, rodzic podrzuca piłkę nisko – dziecko podskakuje tuz nad podłoga w miejscu. Gdy podrzuca piłkę wysoko – dziecko wysoko podskakuje w miejscu. Gdy rodzic kozłuje piłkę – dziecko podskakuje z nogi na nogę wokół własnej osi. Gdy rodzic turla piłkę – dziecko porusza się skacząc na dwóch nogach.

  1. „Co należy wziąć na górską wyprawę?” – rozmowa na podstawie wiersza – zagadki B. Szuchalskiej.

– rodzic czyta, po każdej zwrotce dziecko udziela odpowiedzi na pytanie zawarte w wierszu:

„Jutro w góry wyruszamy,

Lecz co zabrać z sobą mamy?

Plecak, torbę, czy walizkę?

W co spakować rzeczy wszystkie?

Słońce bardzo mocno świeci, niepotrzebne swetry przecież.

Czy wy ze mną się zgadzacie?

Czy też inne zdanie macie?

W górach modnym być należy, suknia ładnie na mnie leży.

Jeszcze szpilki zapakuję, i na szlak tak powędruję.

Czy się dobrze spakowałam?

Czy też o czymś zapomniałam?

  1. „Tworzymy skojarzenia” – zabawa słowna: dziecko ma za zadanie dobrac wyrazy kojarzące się z danym wyrazem:

– słońce – np. kapelusz, okulary, itp.

– woda – np. plaża, materac, itp.

– wakacje – góry, morze, itp.

  1. „Wspinaczka” – opowieść ruchowa: rodzic czyta, dziecko wykonuje polecenia, można bawić się razem:

„Pewnego dnia dzieci wybrały się w góry. Wszystkie bardzo się cieszyły ( dziecko ukazuje radość: podskoki, uśmiechy na twarzy ). Szły w szeregu ( ustawia się z rodzicem w szereg ) bacznie obserwując co dzieje się z prawej ( patrzą w prawo ) i lewej strony ( patrzą w lewo ). Doszły do podnóża góry i zaczęły wspinaczkę ( unoszenie wysoko nóg z jednoczesnym ruchem rąk, które są w górze – zmiany na przemian ). Ze szczytu roztaczały się piękne widoki ( dziecko przykłada rękę do czoła i podziwiają ). Kiedy schodziły zobaczyły małego zajączka, który kicał pomiędzy drzewami ( naśladowanie skoków zająca ). Niedaleko płynął strumyk, aby dostać się na drugą stronę musiały przeskakiwać po kamieniach ( dziecko przeskakuje z nogi na nogę ). Dalej ścieżka była taka wąska, że mogły przejść tylko pojedynczo ( ustawia się w szereg i idą ). Kiedy zeszły w dół ( marsz ), były bardzo zmęczone, usiadły na polanie, aby odpocząć ( dziecko siada ), a niektóre nawet się położyły ( dziecko może się położyć ). To była fajna wycieczka w góry.”

  1. „Gdzie chciałbym spędzić wakacje?” – wypowiedzi dzieci o swoich wakacyjnych marzeniach, opowiadają, dlaczego właśnie w tym miejscu chciałyby spędzić wakacje – rodzić może ukierunkować dziecko – zachęcanie do wypowiadania się na określony temat.
  2. Zabawa ruchowa: „Płyniemy łódką”:

– dziecko siada z rodzicem naprzeciwko siebie z nogami wyprostowanymi tak, aby stopy się połączyły. Para podaje sobie ręce i pochyla się raz do przodu, raz do tyłu. Czynność powtarzamy parę razy.

  1. Praca plastyczna: „Moje wakacje” – malowanie farbami plakatowymi.
  2. Zadanie dla sześciolatków: „Ile to jest?” – układanie treści zadań do podanych działań np. rodzic zapisuje działanie na kartce, dziecko odczytuje, próbuje ułożyć treść zadania np.

– 7 + 2 = 9     –  treść zadania – Jola spakowała do plecaka 7 bluzeczek i 2 swetry. Ile rzeczy zapakowała Jola?

– 5 + 3 = 8

– 9 – 4 = 5

– 5 + 5 = 10

 

PODSTAWA PROGRAMOWA:

1/8,9      2/7       3/5,6,7       4/5,8,14,15