Publiczne Przedszkole w Wietrzychowicach

Good morning! J Ponieważ zostało nam troszkę zadań do końca podręcznika i ćwiczeń zamieszczam dzisiaj scenariusz do lekcji pokrywających dwa działy. Jest co robić, więc najlepiej rozłożyć to dzieciom na dwa tygodnie.

Jesteśmy w podręcznikach na stronie 52.

Zaczynamy od ćw. 1 – na ‘Class CD 3’ nagranie 3.

Słuchamy, powtarzając głośno nowe słówka związane z ‘Food’ ,czyli jedzeniem. Naklejamy naklejki znajdujące się z tyłu książki w odpowiedniej kolejności.  Zaznaczamy ‘fajeczką’ obok naklejek, które  widać na obrazku w podręczniku, a ‘krzyżykiem’  ten, którego nie ma.

Następnie słuchamy nagrania nr.4.  Powtarzamy głośno słówka i dorysowujemy wesołe lub smutne buźki według tego, czy lubimy jeść pokazane produkty czy nie.

W ćw. 5 str. 53 dzieci łączą owoce z dziećmi, według tego jakie powinny mieć kolory, następnie malują je na odpowiedni kolor.  

Zadanie 6. – słuchamy nowych słówek i rysujemy buźki uśmiechnięte lub smutne.

Bread – chleb  /bred/

Eggs – jajka  /egs/

Juice – sok   /dżus/

Yuck – fuj   /jak/

Yum – pycha  /jam/

I like – lubię…  /aj lajk/

I don’t like… – nie lubię…   /aj dont lajk/

 

Nagranie nr.7 – puszczamy dzieciom piosenkę, nawet kilka razy, niech próbują śpiewać jeśli tylko będą chcieli.

W zadaniu 8 odnajdujemy przedmioty według konturów i nazywamy je J

Str. 56 – Nagranie 9 – Słuchamy historyjki obrazkowej. Dzieci mogą wcielać się w rolę postaci.

Zadanie 11 – nagranie 11 – zakreślamy w kółko opisane produkty – trzy pary, więc trzy zakreślone obrazki.

Str. 58 – nowe słówka:

Carrot – marchewka   /karot/

Tomatoes – pomidory /tomejtołs/

Zad. 13 – nagranie 14 – fajeczka obok opisanego obrazka.

Zad. 14 – zakreślamy na zielono wszystkie owoce i nazywamy je, na czerwono warzywa i również nazywamy je.

W zad.16 kolorujemy według podanych kolorów, a w zad. 17 dzieci rysują swój ulubiony owoc lub warzywo i nazywają je głośno.

Oczywiście mamy do tego w ćwiczeniach wszystkie zadania z rozdziału 7.Wiem, że jest tego dużo więc to dla chętnych. Gdyby ktoś miał jakieś pytania lub problemy to piszcie do mnie na Messenger.